2025-10-28
Bon ciepłowniczy to nowe świadczenie finansowe wprowadzone ustawą z dnia 12 września 2025 r., skierowane do gospodarstw domowych korzystających z ciepła systemowego (z miejskiej sieci ciepłowniczej). Celem programu jest zrekompensowanie wzrostu kosztów ogrzewania w sezonie 2025–2026.
Komu przysługuje bon ciepłowniczy?
Bon ciepłowniczy mogą otrzymać gospodarstwa domowe, które korzystają z ciepła systemowego dostarczanego przez przedsiębiorstwo energetyczne (SEC Szczecin).
Bon NIE JEST przeznaczony dla osób, które korzystają z indywidualnych źródeł ogrzewania, takich jak: kotły gazowe, węglowe, pelletowe, pompy ciepła czy ogrzewanie elektryczne.
Aby skorzystać ze wsparcia trzeba spełniać kryterium dochodowe:
W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, bon może być przyznany na zasadzie „złotówka za złotówkę” – jego wysokość zostanie pomniejszona o kwotę przekroczenia.
Bon może być przyznany tylko jeśli jednoskładnikowa cena ciepła netto ponoszona przez gospodarstwo domowe jest wyższa niż 170 zł/GJ.
Jak sprawdzić cenę ciepła?
Jak sprawdzić wysokość jednoskładnikowej ceny ciepła?
Do wniosku koniecznie dołączasz ostatnią fakturę za ciepło. Wnioski bez faktury nie będą przyjmowane.
Do wniosku koniecznie dołączasz zaświadczenie. Wnioski bez zaświadczenia nie będą przyjmowane.
Wysokość bonu ciepłowniczego
Wysokość wsparcia zależy od jednostkowej ceny netto ciepła (zł/GJ).
Za okres 1 lipca – 31 grudnia 2025 r.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski o przyznanie bonu ciepłowniczego będą przyjmowane przez Szczecińskie Centrum Świadczeń od 3 listopada do 15 grudnia 2025 r.,
Wniosek można złożyć:
Elektronicznie:
Papierowo:
Wnioski przesłane mailowo nie będą rozpatrywane.
Rozpatrzenie wniosku
Na rozpatrzenie wniosku mamy 90 dni od dnia, w którym złożysz prawidłowo wypełnione dokumenty.
Jak poinformujemy Cię o przyznaniu bonu?
Informację o przyznaniu bonu wyślemy na adres e-mail, jeśli podasz go we wniosku.
Możesz też odebrać ja osobiście w Kancelarii Szczecińskiego Centrum Świadczeń.
Wypłaty bonów ciepłowniczych nastąpią najwcześniej w lutym 2026 roku.
Jeśli nie przyznamy Ci bonu, decyzję otrzymasz od nas pocztą. W decyzji znajdziesz informację, jak możesz się odwołać.
W sprawach bonów ciepłowniczych można się kontaktować pod numerami telefonów: 91 44 27 124 i 91 30 77 167.